Peugeot

Peugeot

Peugeot - Франция

Корените на компанията Пежо датират още от 18-ти век, като тогава производството й се състои от кафе, пипер и сол. По-късно обаче Пежо започват да създават и велосипеди, а през 1882-ра година, след среща между Арманд Пежо и Готлиб Даймлер, е взето и решението за започване на производство на автомобили. Първата кола с марка Пежо се появява през 1889-та година, но в изключително ограничена серия от само 4 автомобила. В следващите години обаче производството естествено се увеличава, а през 1895-та година Пежо става първият производител, който слага гуми на автомобил с двигател с вътрешно горене. Също така компанията става и един от пионерите в моторните спортове, след като участва с цели пет коли в парижкото рали Руен, провело се през 1894-та. Но по това време моделите на французите все още се задвижват от двигатели на Даймлер. Първите двигатели, произведени от Пежо, се появяват през 1896-та година, когато Арманд Пежо решава да се отдели от компанията Les Fils de Peugeot Frères и да създаде своя собствена фирма - Société Anonyme des Automobiles Peugeot. През 1903-та година Пежо започват производството и на мотоциклети, които през 20-те години на миналия век вече стават задължение на новосформираното поделение Cycles Peugeot, което отговаря за велосипедите и мотоциклетите с марка Пежо. Още през първата половина на 20-ти век Пежо участват в множество автомобилни състезания и създават редица класически модели и така през 1958-ма година идва времето за създаване на филиал на компанията в САЩ. През 1974-та година Пежо купува 30% от Ситроен, а година по-късно придобива изцяло компанията. Така двете марки се превръщат в PSA (Peugeot Société Anonyme) Груп, но и двете запазват своята идентичност. През 1978-ма компанията успява да погълне и европейското поделение на затруднената тогава американска фирма Крайслер. През 1991-ва година Пежо решават да прекратят продажбите си в САЩ, заради слабия интерес, като и до днес, автомобили от тази марка не се продават там.