Porsche

Porsche

Porsche - Германия

Професор Фердинанд Порше открива своята компания през 1930-та година в Щутгарт. Първоначално обаче тя се занимава само с консултации и разработка на автомобили, но не и с производството им. Един от първите ангажименти на Порше е възложен от немското правителство и представлява задача за създаването на народен автомобил (на немски - фолксваген). В резултат на това Фердинанд Порше създава Фолксваген Бийтъл (или Костенурка, както е известен у нас) - може би най-легендарният автомобил на всички времена. Първата кола с марка Порше обаче се появява през 1939-та година и използва доста компоненти, взети от Бийтъл. По време на Втората световна война Фолксваген произвеждат автомобили за немската армия, а в края й фабриката на компанията е конфискувана от англичаните и Фердинанд Порше, който е един от членовете на борда на директорите, е арестуван. Неговият син Фери застава начело на компанията Порше и малко по-късно се появява първият модел на марката след войната - 356. Самият Фердинанд умира през 1951-ва година. През 1972-ра година компанията Порше се превръща в Порше АГ. През 1990-та година тя сключва меморандум на разбирателството с Тойота, чрез който Порше научават доста за начините на работа в Япония, което пък от своя страна им помага да подобрят и собственото си производство. В този момент Порше вече е утвърден в световен мащаб производител на спортни автомобили. В началото на новото хилядолетие обаче компанията решава да потърси ново поле за развитие и внедрява в гамата си модел с висока проходимост, а по-късно и автомобил с четири врати. През 2006-та година Порше притежават 25% от Фолксваген Груп, а три години по-късно, когато вече имат 50%, правят опит да купят изцяло концерна. Заради поредица грешни решения обаче, между които е и много сериозен дълг на компанията, сделката пропада, като освен това VW предприемат контра-акция и купуват 49,9% от Порше АГ, целейки се в остатъка от марката малко след това.