TVR

TVR

TVR - Великобритания

През 1946-та година Тревор Уилкинсън купува малка работилница за автомобилни гуми, която на следващата година преименува на Тревкар Моторс. Целта на новосъздадената фирма е ремонт на автомобили и инженерство. Още същата година Уилкинсън създава и първия си автомобил, който е причината той и партньорът му Джак Пикард да създадат нова, отделна компания, която се казва TVR Engineering. Името TVR идва от три от буквите в името на Тревор. През 1949-та година се появява и първият модел на TVR, който има тръбно шаси - концепция, която става основна за всички модели на марката в бъдеще. През 1954-та година името на компанията е съкратено на TVR, a през 1962-ра и двамата създатели напускат фирмата си и създават бизнес, свързан с проектиране на фибростъкло - елементът, от който се произвеждат и повечето купета на автомобилите ТVR. През 60-те и 70-те години на миналия век компанията е управлявана от Мартин Лили, докато следващите две десетилетия за TVR са белязани от ръководството на Питър Уилър. По това време вече доказалият се производител на спортни автомобили внедрява много по-мощни и големи двигатели в моделите си, които пък от своя страна са доста повече. През 2004-та година компанията е купена от 24-годишния тогава руснак Николай Смоленски, който взема редица спорни решения по отношение на марката в следващите години. Производството намалява, част от работниците във фабриките са освободени, а компанията е разбита на няколко по-малки. През 2007-ма след редица рокади целостта на TVR отново е възстановена, но Смоленски остава неин собственик.