Volkswagen - ГерманияИсторията на марката Фолксваген (VW) започва, когато през 1934-та година д-р Фердинанд Порше се съгласява да създаде "народен автомобил" (на немски volkswagen) за Хитлер. Taка през 1936-та година в Щутгард се ражда първообразът на легендарния Фолксваген "Костенурка" (както е по-известен у нас), а година по-късно Порше създава компанията Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, която през 1938-ма е преименувана на Фолксвагенверк. След Втората световна война фабриката на VW попада в ръцете на англичаните през 1945-та година. Настъпват трудни времена, в които марката оцелява единствено като произвежда автомобили за британската армия. Няколко години по-късно обаче, благодарение на майора от английската армия Айвън Хирст, VW отново стават част от немската икономика. През 1964-та година компанията купува марката Ауто Юнион, а 5-години по-късно и NSU, след което слива двете фирми и дава началото на новата история на марката Ауди. До този момент VW вече са се превърнали в гигант, най-вече заради огромния успех на "костенурката", но в началото на 70-те години моделът вече е постигнал възможното и постепенно започва да залязва. Следва пълно обновяване на моделната гама на марката и новите успехи не закъсняват. В началото на 80-те години VW сключват споразумение с испанския автопроизводител Сеат, който успяват да погълнат напълно до 1990-та година. В края на 90-те години концернът VW вече е добил огромни размери, които му позволяват да придобие още четири марки - Шкода, Бугати, Ламборгини и Бентли. Същевременно компанията е известна с връзката си с Порше още от самото начало на съществуването си, а през 2009-та година се стига до сделка, която поставя началото на пълното поглъщане и на Порше от страна на VW, които пък вече са в Топ 3 списъка на най-големите автопроизводители в света. |